Relations avec les Autochtones
Missing and Murdered Indigenous Women, Girls, and 2SLGBTQQIA People and the Calls for Justice
To improve readability and comprehension, the Government of Prince Edward Island has enhanced the structure of the annual Missing and Murdered Indigenous Women...
The Indigenous Relations Secretariat coordinates government’s response to Indigenous matters within the province. In addition to offering a central point of contact for First Nations and Aboriginal organizations, the Secretariat provides a means by which...
The scholarship program was established in the name of distinguished Mi'kmaq Islander John James Sark in September 2009. He earned a post-secondary education at St. Dunstan's University, and was the Island's first Mi'kmaq teacher.
What is the...
Le Jour du traité est souligné le 1er octobre pour célébrer la relation continue entre les Mi’kmaq de l’Île-du-Prince-Édouard et les Insulaires, ainsi que l’engagement de la province à faire progresser la réconciliation.
« Le Jour du traité est une...
Né pour lire (Born to Read) est un programme de littératie visant la petite enfance qui fait la promotion de la joie de faire de la lecture aux bébés et aux tout-petits.
Comment les parents peuvent-ils obtenir les livres gratuits?
Les parents de...
Missing and Murdered Indigenous Women, Girls, and 2SLGBTQQIA People and the Calls for Justice
In June 2020, the Government of PEI tabled its preliminary report on the implementation of the Missing and Murdered Indigenous Women and Girls and Two-Spirit...
La Province de l’Île‑du‑Prince‑Édouard (la Province) est fermement engagée dans la promotion de la réconciliation avec les Mi’kmaq de l’Île‑du‑Prince‑Édouard (les Mi’kmaq de l’Î.‑P.‑É.), conformément à l’article 35 de la Loi constitutionnelle de 1982....
Aujourd’hui a lieu la Journée nationale de la vérité et de la réconciliation, également connue sous le nom de Journée du chandail orange.
La Journée nationale de la vérité et de la réconciliation est une occasion importante pour les Insulaires et l’...